Thursday, June 4, 2009

McKuda

4 mac. Lunch..??.. Aku bersama Kak Naziah ke McD summit USJ. Meneman Kak NAziah ke Gurdian dan keinginannya menyatap McD Mc Lunch..
Sedang sembang dan diskas pesanan Sya, li Fang, shin yee.. Mahadi dan Suzilan masuk ke Office QA.
Biasa lar… hari ke dua Kak Saba, Miss Chai, Shanti meeting HACCAP Plan, review,… office QA dan lab QA… kitorang yang konkor… dari pagi sampai ke petang meeting. Kesian Kak Saba. Kepenatan. Aku hanya mampu mengosok bahu Kak Saba supaya Sabar.. ehe.. Kak Saba bos sanitation. Miss Chai, Executive QA dan pembantunya Shanti.
“KItorang nak pergi Mc D. Nak kirim apa-apa tak?”.. Tanya aku pada Suzilan dan MAhadi.
“NAk pergi McD mane?” tnya Suzilan.
“Tak tahu lagi.. mayb sunway pyramid, summit or SS15” jawab aku acuh tak acuh..
“Lar.. Intan pergi mcD Alam megah lar”. Perli Suzilan..
Aku sengih macam kerang busuk. Yer lar.. Alam megah tempat terkantoi aku dan Fazli.. ehe….
Alam megah mana ader McD.. Balai polis ader ar.. ish…
“Kitorang pesan mcChicken. Nak pesan tak?” Tanya aku lagi
“Haa…. Cakap kat orang McD tu.. nak burger daging kuda. Eyh intan.?”
“Haa.. yerlar.. nanti saya pesan Mc Kuda satu”. Tawa gelak dapat di dengar…
Buat malu jer suzilan peril aku pasal terjumpa depan Abg Mahadi..
Huu….
Oppss…. Fazli pesan Mcchiken..
Lunch McD di dalam pantry level 2.. Kenyang….
“Fazli, tu mcchiken awak”..
Aku menunjukkan Mc Lunch. Di atas meja Abg Mahadi aku letak. Di kawasn Delivery.
Suzilan datang..
“Aku tengok ko dating ngan Intan. Gi mane?. Oo… da pandai..” Tegur Suzilan.
FAzli gelak-gelak sambil menumbuk manja perut suzilan yang memboroi..
Membuatkan tawa di hatiku…..

Aku mensealkan Pintu lori McD untuk di lock dengan serial number..
Aku buat muka bila Suzilan, Maznan,Abg Mahadi, Raju, Kumar dan abg-abg driver gelak-gelak kat aku.. Mahu tau apa cer???>..

Semesti nya aku tidak cukup ketinggian untuk sealkan itu.. sampai terlompat-lompat aku…..
NAsib baik Shukri tidak kelihatan. Kalau tidak… Lagi kecoh mamat tu suruh amekkan tangga kat office engineering maintannace…..

Akhirnya…. Dorang yang sealkan….
Yerlar… seminggu di delivery.. semua kerja kau try dan nak buat… tak sedar kat diri betul…
Masuk dalam lori pun pernah….
Suzilan ckap aku jenis yang berani…..
Tengok orang pun tahu…. Itu katanya….
AKu senyum kambing

No comments: