Thursday, June 4, 2009

5 march

5 march. Seperti biasa ke delivery sampai lunch. Dan.. after lunch kembali ke sanitation.
Agak memeningkan….
Aku mengisi dan mengira trip form. Sedang sibuk menekan kalkulator, Ada kelibat seseorang berhenti dan melihat aku menekan kalkulator. Aku dongak. FAzli rupanya….
“Da, minum dah?” Tanya dia.

“Belum lagi…”

“Jom ar minum” Ajak FAzli.
“Aku mengemaskan D.O, P.O untuk semua Burger king di merata tempat area Selangor. Banyak gila sih…
Aku ke pantry level 1 bersama Fazli. Lalu milo panas menjadi alas tekak ku sebelum makan tengahari.
“Fazli sibuk mengisi form QC sambil meneguk nescafee. Aku hanya berdua dengannya di dalam pantry. ALamak…. Takot terkantoi lagi… biasa ramai aja yang minum time di sini…
“Penyelamat sudah datang.”. Kataku dalam hati…
Abag engineer HAVI sudah datang….
“ Intan, buat lar kat saya nescafee satu… nak try air tangan intan buat”. Tegur Mahathir. Aku gelak-gelak..
“Tu.. suruh mesin air buat.. lagi sedap. Ehe… “Jawab aku… gelak-gelak….
Fazli hanya diam seribu…
Ermmmmm…..
Usai Mahathir pergi…. Baru Fazli bersuara….. usai Fazli mengisi form QC.
Baru klihatan si Nepal-nepal datng minum time…
“Ida.. sudah minum”?.. biasa Nepal-nepal amat peramah dan baik dengan ku..
Waahh….. petang..???
Aku,Syin yee, Sya ke sanitation. Mengikut Prabu dan Some untuk di ajar chemical, method, area, equipment, utility untuk di bersihkan….
Aku di pakai baju palstik yang amat cute….
“Ida.. cute lar.. amik gambar..” tegur Syin yee. Lalu gambar aku di ambil… Di jet. Di clean kan utility area…
Bes….. kami berbasah dengan percikan air. Bergambar….. bersama Prabu. Some..
Aku melihat kelibat Pasang. Cikgu yang ajar aku sponge…
“pasang!!!!.. aku memukul baju pasang. Terkekeh aku lari. Pasang hanya diam dan senyum. Mau tau sebab apa?>>

2 hari lepas aku merajuk dengan pasang. Ader ker si Nepal tu gurau biawak dengan aku… di tamparnya aku….
So… aku balas dendam balik lar… tapi biasa lar.. gurau-gurau…
“Pasang…. Amik gambar..”. Dia hanya diam seribu bahasa. Lalu aku menarik dia. Ternonong dia…

Malu konon.. huhuhuhu….

Sya, syin yee, prabu, some hanya memerhatikan lagak aku….
Yey… 5.30.. masa untuk punch card…
Agak penat….. Kami masih perlu menolong QA untuk membuat kerja-kerja QA dan receiving incoming raw materials…

Memang banyak kerja.. tapi apa pun masih sempat bergurau……
Aku perhatikan….. dalam seminggu ni.. tiap kali waktu 5.30….. Fazli mesti akn duduk di meja delivery di depan punch card. Dan akan mesej aku menanyakan samada sudah balik atau belum……

Maybe dier nak tengok aku sebelum balik kot… eheh…… perasn sikit…..
Tabiat aku sekarang……. Selalu berbalas mesej dengan Fazli even masing-masing BZ dalam line..
HAnya CCTV menjadi bukti.. ehe……

No comments: