Thursday, June 4, 2009

exciden sihh..!!

Weekwnd yang sgat menarik… Aku, Sya, Mawin, Kya ke sri kembanagn. Melepak di sana. Di rumah sewa Fard. Norju…

Keputrajaya……
Aku rasa badan ku umpama melayang.. Tercampak situ dan sini bersama eGo….
Aku tidak sedar.. Terasa badan ku di goncang2 seseorang… Aku blur… tak terkata.. Mamai… Tak bergerak….

Bila dengar suara Sya… aku sedar…. Aku lihat tangan ku sudah di penuhi cecair likat merah.. pekat merah warnanya….. Aku terasa kaki kiri ku di beban satu menda yang berat….. Ego menindas kaki kiri ku.. terasa sakit… Sakit…..
“SYa… tolong angkat moto.. kaki orang tersepit..”.
SYa mengangkat….. “Ida… darah banyak kat kaki..”..
AKu melihat cecair likat lagi.. merah….. Aku rasa mata ku sudah gelap….
Ada hamba Allay yang menolong kami… Abang2 PLUS..
Badan ku dipegang2 untuk di bawa ketepi.. Aku Cuma menahan sakit. Memejam rapat mata.
Badanku longlai umpama tidak makan sebulan.

Betul2 aku kekurangan tenaga…
SYa luka di lengan dan tangan.. Aku melihat Sya nangis…. SYa nangis dan Nangis lagi… Bila Di Tanya kenapa nangis.. dia jawab..…. Dia risau kan aku… Aku Nampak teruk luka… darah makin rancak keluar…

Aku memujuk Sya berhenti nangis. Tersedu2 dier.. Aku senyum sambil Manahan perit sakit
Ya ALLAh… seumur hidup aku… nil lah yang paling aku sakit……
Aku menggigit bibir.. pedih.. sakit.. tak boleh bergerak. Kaki, tangan ku menggigil…
Aku menahan mata.. tidak ingin menangis…. Namun air mata aku tumpah setitis dua. Namun cepat aku seka… malu di Nampak abg2 PLUS yang ader di situ…
Aku tidak ingin air mata ini dinampak Sya…
Sya asik menanyakan aku…. Sakit ker…

Aku hanya menggeleng… walau aku menahan bibir sakit….
MAwin, Kay tiba… Risau mereka akan kami…
Aku di bawa ambulan ke PPUM…..
TQ Mawin, Kay, Sha, Alip… sudi teman aku di PPUM sepanjang itu……..
Sayang korang…

Yang pasti, telefon aku bertalu2 kol dan mesej dari kawan2 lain yang risau kan aku….
Baru aku sedar….. ramai yang sayang aku…..
Baru aku sedar…. Siapa yang lebih menyanyangi aku dan itu semestinya kawan-kawanku…..
Aku merahsiakan perkara ini ke pengatahuan family..
Akhirnya terkantoi jugak…………………

Kik.kih……..
Aku di beri MC beberapa hari………..
Alhamdulillah.. muka aku tidak ader pun luka..
Ehe…. Comei lagi lar ni….. huhuhuhuuu…
Buat kak noreq….. “orhe dah terbang… bes gilo… “
Umuah sayang ku nadya… “ Ya..!!! mung jago kolek ego mu… jangan terbang supo aku..”

1 comment: