Sunday, June 7, 2009

Duet datang dengan sendiri ke?

6th june, aku melihat waktu di telefon bimbitku. Tarikh ini amat bermakna buat aku dan arwah razif dulu dua tahun yang lepas.. Saat mengecapi bahagia bersamanya….
Hati aku sayu lagi……..

Dari tadi Fazli risaukan aku pulang lewat malam.. – maaf syg…. Sy bukan pg galok-galok pun..
Namun.. setelah aku terangkan dia.. dier mngerti. Cuma risau agaknya. Katanya aku ni perempuan.
Cuma tadi aku mencari peluang untuk aku mula bertapak dalam perusahaan.. Cari modal untuk dapatkan satu bisnes yang menjamin pulangan yang lumayan. Bukan sekadar menjadi kuli dan makan gaji…

Aku perlu di interview untuk melayakkan diri menjalani program usahawan tunas mekar under UiTm dan di beri elaun bulanan dan maybe dapat juga elaun selama berpraktikal di premis.
Gaji sekadar RM 1K ++ ??... maner cukup untuk hidup pada masa skang..
Kata Nadya- title jerk engineer . Riuh sekampug bila bergelar engineer. Bagi org kg, gaji tinggi… beribu-ribu..padahal dorang tak tahu.. Gaji pun ader 1k lebih.. pegi pulak kejer ngan moto, bus..,
Kata Aku- duk sini plak kena ikat perut kuat2 sampai hampir tercabut. huhuhu…. Bek kejer sendiri. Bisnes sendiri. Tapi… nak buka bisnes kena lar ader modal. Minat. Knowledge. Berani. Dan yang penting….hati bersih. Jangan sampai mempergunakan orang. Nati bisnes tak laku. Susah naik..Lingkup. Tuhan akan balas.. cayalar…. Tak berkat..

Contoh.._ dipergunakan untuk jual baju ker. Diperguna untuk buat design ker… Ciplak design baju ker. ish.. ish ader orang jahat macam ni.. hahahahaaaaa……
Kata Fard – Gaji pemandu lori kat lombong emas kat kuala lipis pun lebih tinggi dari gaji enginner tau…

Food Technologist / Nutritionist macam aku..??.. lebih kurang sama jer….
Entah lar… susah juga hidup ni….
Bersama jeri, nuar dan yang lain-lain tadi…
Aku menunggu mawin pulang. Malam kian larut… Hanya cekodok penyek buatan Nini menjadi santapan aku……

No comments: