Thursday, June 4, 2009

hair stylish

Hati ku serabut. Tak tenang. Umpama ombak-ombak kecil bergelut dengan si kerdil pepasir. Aku ke Salon rambut. Dengan niat untuk style kan rambut. ( kan azam aku tahun 2009.. nak cantik.. huhuhu..)
Aku membetulkan posisi duduk di kerusi itu..
“Nak potong cam ner?”
“Ermm… rambut depan potong straight paras kening. Rambot belakang layer V.”.
Dengan rakus dan gelojohnya… perempuan cantik berambot perang celup it terus menjalankan misi.
Huh.. aku ingatkan minah saleh maner… rambot perang celup upanya.. huhuhu….
Then…. Untung aku tidak bosan.. sesi bersuai kenal mula bercambah. (.. cop… sesuai ker ayat bercambah ni..?.. kalo nak berputik.. cam bercinta pulak… haihhh.. sebut pasal cinta2 loya plak tekak aku.. ngeeeessssss…. )
Bagus tul minah ni… layan pulak apa aku tanya…
Krak.kruk.krak.kruk….
Maka terhasil lar…..
Oppsss… tak lagi…. Seluruh pelusuk rambut ku diteroka… dicuci…. (Waaaa… bes nyer…nikmat nya….. )
Then… rambutku di dryer… di blow…..
Waaaa…. Makin lurus plak rambut ku ni… ehe..
Taraaaaaaa…!!!!!!!!!!!.. aku lihat di cermin…. (“aku ker ni..!!!! cam tak caya…..)
Nam pak makin kiut lar plak dengan gaya rambut aku ni……!!!!!!!.....
Hidung ku mula kembang kecut.. Ngeeee,,,,,,,,,,.
Dengan bangga riak dan sebagainya aku pulang ke seksyen 7, blok 20, bilik 507.jemput lar datang umah… untuk perempuan sahaja…. eheee…..

“ala.. dorang mana pegi ni…. Baru nak eksyen ngan rambut baru”….
Mawin!!!!! Nuru..!!!! jeng.jeng.jeng..!!!!!!!!!!
“ K.A.M.I. Liyana Jasmay!!!!!!!!!!” teriak mawin..
“argghhhh?????>….. aku blur2…”
“Da!!!! Kiut lar.. macam liyana Jasmya wei….”
“Ho la DA….. gilo molek mung..”..
Aku gelak buruk…. Suka campur suka campur epi… ehe… Ketibaan yang dimulia Norju dan Fard membuatkan lagi diameter lubang hidung ku makin luas…..
40 orng cakap aku kiut…. Ehe…. Makin kiut lar aku……….
Aku di ulit mimpi dengan lena….. Biarpun aku tiada boyfriend… tapi sudah cukup puas dapat memuaskan diri dengan mekiutkan diri……
Gi pun.. ramai yang caring kat aku… Ngeeeee………
Thanx sumer……..

Aku mahu lena dengan tenang……
Untuk mendapatkan kepuasan diri, dengan menunaikan apa yang selama ini yang terpendam… pasti hudup kita makin ceria.. Penderitaan, keseksaan dalam hidup perlu di jauhi..
Hanya kita yang dapat memilih jalan hidup kita… Hidup yang ditakuti atau hidup yang dinikmati…\

Tepuk dada…. Tanya hati……
Hanya hati yang tahu apa yang kita inginkan.. Tapi.. hati dan akal perlu sejajar…..
Think about it Yeahh..!!!!!!!!!!...
Love u all..!!!!!!!!!...........

No comments: