Tuesday, June 9, 2009

ayeesha's weeding

“Ida, Dr Zainal kim salam kat ko. Dia cakap dia banyak antar resume ko kat kilang and pusat institusi yang nak baru buka yang nak budak food tech jadi tenaga pengajar”. Azni lebar muncungnya bercerita.
“Yeker.. tapi tak der pun” jawab ku.
“Yerlar.. aku tengok resume ko.. number tepon ko.. yang dulu. Tu aku cakap kat DR.” sambung nyer lagi..
“Alamak!!!!!.. lupa nak inform kat DR number baru aku. Abes?.. Dr. bising-bising tak?”
Jawab NIni..” Aah yerlar.. bising. Ko asek tukar number.”
“Tak per lar.. aku gi jumpa dier esok.. Mati aku kena fire ngan DR.”
Memang tidak di nafikan.. aku terlalu rapat dengan DR zainal.. selalu berkongsi cerita tentang keluarga dan hubungan cinta..

AKu terlelap sambil memegang hp.. mesej miza dan Fazli tersangkut di tepi jalan.. ehe…
Tersedar terus meluru kearah Zati & Si Mawas……. Tekak terasa ingin menjamah air coke…
Sejak aku bersama Fazli…. Fazli pun terikut.. ketagih coke.. Coke …. Bahaya betul..
Tapi itulah kami… Cinta Coke… kalo aku tak der mood.. mrajuk dengan dia ker.. mesti kena ader coke….
Picnic, mancing ikan, udang, movie, shopping… mesti kena ader coke… Tapi.. bila makan di kedai-kedai biasa, teh o ice limau menjadi pengganti coke..

Seperti biasa.. Aku memesej dengan Miza..
Aku selalu menjadi konsultan tak bertauliah untuk dia….
Hubungan antara Miza dan Jeri.. begitu rumit.. Entahlar…
Permainan takdir betul….

Ayeesha memesej diriku.. kami bercerita tentang perkahwinannya yang berlangsung pertengahan bulan 7. Bersama Rahim juga akhirnya dia… Lokman??... Terpaksa menerima takdir yang percintaan 5 tahun berkubur sebegitu rupa…
Semasa praktikal di HAVI.. Sya selalu berkongsi masalah tentang hubungannya.. Aku sekadar menasihat dan mendengar… Dan siapa sangka… aku memang menjadi tempat kawan-kawan berkongsi masalah…

Tapi… aku still menasihat walaupun pada masa itu.. aku pun punya masalah sendiri..
“Sya.. pelamin kaler per?.. Nati antar lar kad lebih.. sy pergi tampal dekat HAVI.. tampal kat pagar HAVI gak. nanti Nepal-nepal tau jugak. Kan.. Hahahahah..” aku bergurau..
Ermm… yang penting.. aku suka sakat kawan-kawan….

Kata Sya.. dia nak letak nama aku dan Fazli sekali pada kad yang sama… Haih.. macam lar Fazli dah jadi laki aku… Huhuhu…. Di HAVi dulu lagi aku dan Sya berbincang pasal barang-barang hantaran. Sya memilih tema hitam putih….. Cun.. Aku..???>…

Aku nak hitam.putih campur sedikit silver dan gold.. ehe… Nampak elegent kan….
Yang penting.. gaun putih… wajib ader dan di kepala di lilit dengan lingkaran daun kecil-kecil dan roses…

Yang tu… aku nak bwat sendiri….. Aku kan kreativ sejak baby lagi…
Aku nak Nampak cute.. ehe….
Tapi yang pastinya.. aku kena putih lar yer masa tu.. ehehee……..
Kena pergi Spa lamp berger yang DCHL afif or SYN haziq.. dorang tu.. MLM betul..
Yang pasti.. aku pernah memasuki ruang legar spa itu…
Yang akan di layan bak seorang puteri…

2 comments:

Che Kay said...

sya dah kawen ke?

eida said...

bulan 7 lar kaykay dier kawin..
nati jom ar pegi sama2..
kalo ko nak.. ku cakap kat sya suh tempah skali tempat tinggal...