Sunday, June 7, 2009

Bersamamu..

4 hb june…
Aku melihat kotak hadiah pink gambar2 bear….
Ku buka.. melihat yaya.

Sudah lama aku tidak mencium yaya dan membelainya…
Ku lihat gelang Kristal berwarna purple lembut pemberian arwah… ku genggam… masih berkilau cahayanya..

Pensel bidadari berwarna gold di baluti silver… “Aku umpama bidadari hidupnya”
Ku taburi bintang-bintang kalerful di dasar dalam kotak itu…
Pasti yaya suka.. rumahnya…diceriakan sebegutu rupa.. Aku tersenyum…
Ku melihat lipatan warkah dari arwah amrul razif bin ahmad razin..
Masih baru keadaan warkah itu walaupun sudah hampir berusia 2 tahun.. Cuma sedikit wrinkle dek terpias air mata yang begitu murah tiap kali membuka dan membaca…
MAsih ader bau perfume di warkah itu…
Tulisan tangan amat teratur, kemas…. Dicalit pena berwarna biru…..
Ku mula membaca..

Assalamualaikum. Wah cantek x tulisan abg ni? Macho macam tuan dier kan..??..
“AAaa….”..
Aku membaca lagi……
Aku sedu..aku sebak… sebak sangat……
“Cyg, maafkan abg tau.. x sempat nak bahagiakan cyg abg sorang ni..””
Air tak bisa menahan air mata dari berhenti mengalir…
“Walau cyg xkan abg miliki tapi tetap abg nanti hingga nafas abg terhenti”
Terima kasih kerana bagi kenangan yang terindah untuk abg.. Apa yang penting, cari la lelaki yang dapat jg cyg dgn baik, tak sakiti cyg n bahagilah dgn dia denagn penuh kasih syg..
>…L
Akhir coretan itu…
“Cyg.. jg diri baik2 tau, makn byk2, kawin cpt2 tau.. abg tengok dari sana k…. sampaikan salam abg pada suami cyg nanti tau..
Tlg wish hepi besday kat sumer ank cyag nati tau setiap tahun n ckp abg syg dorang tau.. selamt jd graduan, slamat bertunang, tahniah… slamat pengantin baru, untuk tiap2 tahun abg xkan lupa wish….. happy besaday cyg… tahniah jadi ibu… jd ibu yabg baik, jd istri solehah… jd anak yang baik k.. abg cyg kekal abadi slamanya sbb “ Aku terlalu Menyintai mu Che Norhaslida Che Ahmad”

Aku bagai anak kecil…. Aku berteleku dan terus menangis….
Aku rindukan razif…..
Aku rindukan dia sgt…………
Aku terus menghadiahkan al fatihah dan 3 qul buat arwah..
Amin………
………………….

No comments: