Thursday, June 4, 2009

jogging di ss 7 lake

Penat giler terasa otot2 badan…
Jogging di tasik seksyen 7…
3 pusinga menjadi pertaruhan.
Hanya aku yang jogging..Mawin dan Nurul hanya tersengih sumbing memerhatikan aku membuat pusingan sambil menikmati ABC, keropok lekor dan big apple..
Pusingan terakhir.???>..
Aku di cabar Mawin Menamatkan pusingan dalam 10 minit. Jika lebih..??..
Aku terpaksa membelanja movie Upin dan Ipin..
Huh.. aku pantang di cabar…..
Untuk memecahkan rekod tu… Bagi ku agak rumit ..
Mau tau sebab apa..???...
Sepanjang hayat aku jog di sana… mamakan masa dalam 15 minit…
NAmun aku nekad…..
Aku terima cabaran….
Non stop jog….
Kaki ku hayun sambil berfantasi… ku hidup udara yang tenang, ku dongak di awan gelap biru yang tidak sabar mahu mencurahkan hujan.
Ku melirik nakal mata kea rah si lelaki yang berbaju hitam. Umpama ingin mendahului larian ku…
BAdan tegap.. Kira-kira agak hemsem orangnya…
Ehe… cuci mata kejap.. Tak salahkan…
Sedar tidak sedar… Aku sudah menamatkan pusingan di tasik seksyen 7..
Yeyy…. Aku melompat…
Nurul mencatatkan masa..
9 minit…!!!!!!...
Yeeyyyyy…..

Aku membetulkan urat2 badanku…

Sambil menikmati big apple, ABC, keropk lekor suapan nuru…
LAzat betul makanan percuma………
Aku sempat memerli junior-junior aku… geng Edi..
“Jogging ker dik..?”…

Yer lar…soalan peril tu.. dari tadi asek bersembang kosong di tepi jambatan tepi pokok.. TAk Nampak pum berlari..

Dorang senyum-senyum kambing… dan menjawab.. “ NAk masuk larian Melati ker kak.?”
Kurang asam boi betul…
Tengok..!! dah terkena balik…

Ego dan Kris meluncur pulang ke blok 20……

No comments: