Thursday, June 4, 2009

the beginning..

1 march. Today is lucky day for aries. Ermm… betul ker..???..
Aku mengerutkan dahi. Terangkat kening umpama lagak Ziana Zain.
Aku membelek lagi ruangan Star. Menunggu motor di basuh bersama Mawin..
Penat aerobic Tarian Cha Cha Cha..( hahaha…. Abes bontot terangkat.. Tapi tetap fun..), aku dan Mawin ke Hakim. Menyaji tekak ku dengan teh o ais dan roti pisang…
Banyak yang kami bincangkan tentang isu seorang rakan. Ntah.. seumur hidup aku.. dia yang paling pelik rakan yang pernah aku jumpa. Begitu juga Mawin dan rakan-rakan lain. Fikir dan hitung benda yang sama dengan aku… NAmun satu sahaja…
Hidup di kota banyak ragam.
Banyak garam..
Membuat kan kita terhidrat..
Membuatkan kita bingung dan bengong tentang dunia…
Tentang alam…
Ku hulurkan kepingan wang hijau itu pada Abg Bangla yang usai mencuci ego ku..
……………………………………………………………………………………………………………………………….
Fazli..??..
QC HAVI LOGISTIC…
Tempat praktikal aku.. Aku mengaku mulai rapat dengan dia…
Sejak hari pertama aku menjejakkan kaki di company itu.. mata nakal ini tidak henti-henti melirik kea rah dia..
Bagiku.. cukup hanya meminati dalam diam……
Hari ini… dia membawa anak buah nya berjumpaku….
Comel… baby boy…. Setaun lebih usia..
Aku mencubit pipi. Mendukung… mencium baby itu.. Geram.. comel… mata bulat… Mau tahu baby siapa..??
SEmestinya baby abg si Fazli…. Abg Mahadi… supervisor delivery…
Saat aku mendukung baby itu…. Fazli melirik dan senyum melihat gelagat aku….
Ehe.. malunya……
Then episode seterusnya…?.. Mau tau apanya……….
Saat aku dan Fazli kuar… ada seorang uncle gemuk dan rendah menghampiri kami di sebelah….
“Macam kenal..”. suaranya…
Alamakk!!!!.. terkantoi pulak….Suzilan Supervisor production…
Aku serentak mencubit Fazli dan sengih kambing memandang Suzilan…..
Mesti kecoh esok di kilang….

NAk-nak Suzilan yang slalu kacau aku buat kejer dan kepoh orangnya…….
Trainee dan QC dating… ehe……….. konpom menjadi topic suzilan dan Maznan…
Uhh.. tidak….. Kalau dorang tau.. semestinya Abg-abg QC lain tau……
Shukri, Ayub, Zuraidi, Sujan……

Street Fighter the legend of chun li menjadi tatapan kami……….
Menatap cerita itu umpama teringat kembali di zaman kanak-kanak.
Aku selalu menekan-nekan remote mengawal Chun li untuk bertarung dengan Ryu yang di kawal Zaki adik ku.

Menekan butang tengah dengan lama akan menghasilkan bola api……..
Masih ku ingat semua itu……
Zaki baru sahaja menopupkan kredit untuk aku…
Terharu sih.. adik topup untuk akak…. Katanya.. Gaji kerja part time dia sementara menunggu keputusan SPM…..

Aku masih kira-kira jam untuk ke kilang esok…
Ngerinya esok……………

No comments: