Monday, August 18, 2008

Untuk kamu, Mohd Safuan

Apa pun yang berlaku, aku sudah tidak larat memikirkan apa-apa dugaan yang berlaku dalam hubungan aku dengan cik abangku. Biarlah rutin hidupku berlalu dengan penuh ketenangan.
Aku bukan lagi puteri manja abang yang bersikap keanak-anakan, cepat melenting, mudah merajuk ataupun cemburu buta seperti sebelum ini.

Makin banyak dugaan yang menimpa hubungan. Tidak putus-putus ku rasakan tebalnya kesabaran ini. Makin matang diri ini untuk lebuh bersabar dan tenang. Hanya pada-NYA tempat aku mengadu.

Kini, aku Che Norhaslida Che Ahmad, seorang wanita dewasa yang matang, seorang puteri yang menantikan kebahagiaan bersamanya. Bukan lagi seorang gadis remaja yang hidup dalam dunia khayalan.

Bersama Abang safuan di sisi, aku perlu memimpin dan membangunkan sebuah hubungan yang matang dan bahagia. Itu keutamaanku.

Jika dulu, akulah Rapunzel, Puteri Snow White, Cindarella, Rapunzel, dan entah apa-apa lagi yang menanti putera idaman, kini bakal anak-anakku pula yang akan merentasi zaman yang pernah aku lalui dulu. Akan kubentuk kehidupan mereka tanpa impian muluk-muluk penuh dengan khayalan. Akan kuadunkan dunia kebahagiaan buat mereka sejajar dengan perkembangan dunia semasa yang lebih berpijak pada Bumi nyata. Itulah tekadku, buat bakal putera-puteri hatiku nanti.

Buat abangku Mohd Safuan yang tercinta, akan kulakukan segala yang terbaik, selagi kasih
sayangnya padaku tetap utuh seperti dulu…. Dan selagi tiada wanita lain di hatinya……….
Sayang kamu, Mohd Safuan Abd Rahman..

Semoga ikatan kita berdua akan termenterai di suatu masa nanti. Amin………..

No comments: