Monday, August 18, 2008

KL CenTral

11 hb 8. Aku ke Kl Central. Semata-mata ingin jumpa dia. Singgah di Kl Central sementara menunggu Alan untuk UTP.

Jam 11 aku sudah tiba. Di perkarangan transit KLIA aku termenung seorang menunggu si dia. Umpama aku di dalam cerita bersiri Pangako Sayo. Mana tidaknya. 3 orang warga Filipina bersembang. Aku pun pening mendengar.
Ramai pelancong di sini. Menanti dan menghantar bagasi ke KLiA. Aku menerewang ke Thai Fair.

Wow… Cantik… Aku ambil peluang ini mencuba baju-baju. Kesian patung. Terpaksa berbogal. Mana tidaknya. Yang aku berkenan semua yang patung pakai. (Tak malu kan aku).
Makin berdebar. Jam hampir 1.30. Sekejap lagi dia tiba. Aku ke restroom. (Make up lar konon sikit. TAmbah-tambah sikit kat muka). Harap tidak macam hantu. Aku betul-betulkan baju kurung ini…

Telefon berbunyi. Alamak. Line kurang.(Haish..)
Melilau mencari dia di dalam McD…

Makin berdebar bila matanya tajam ke arahku.
Aku makin kaku. Takot. Cemas. Aku kawal perasaan..

(Alamak. Cam ner nak mula kan conversation ni… Macam first time pulak jumpa).Tolong…..
(Moody Nampak bang… sebab tunggu lama ker)..

Aku cuba menceriakan keadaan. (Tambah ngada-ngada manja sikit.)

Makan bihun tomyam Thai. Aku sudah lapar gila. (Gila pun tak lapar cam aku)
Macam-macam komen.. Baju yang sama lar. Tudung cekik lar. Hidung besar lar. Mulut kecik lar. (HUhhhh.. Geram rasa nak pijak jek kaki. (Tapi tak sampai hati. Nampak kasut baru.:p ). Aku senyap je. Umpama dia cakap sorang-sorang. (Hey abg Safuan, ida kamu comel lar..)
Ader ker asek Tanya aku nak balik bila. Tak hargai je…. SEdey…. Aku ponteng Fareweel Party. Ponteng PArtime.
Aku mula terasa hati….
Kata nak rehat kat surau. Tapi alih-alih ade di tepi locker. Aku terus meluru buat bodoh umpama masing-masing tak Nampak. Aku meluru ke bawah untuk tunggu bas.

Tiba-tiba ada seorang menarik tangan aku.
Ehee…Ummmuaaaahh… sayang kamu Safuan.

Pandai juga nak pujuk. Aku mati-mati ingat dia buat bodoh dan biarkan aku pergi…
Selepas itu baru watak Safuan aku keluar..

Happy2, gurau.gurau…
Ke ruang legar.. Kawan-kawan dia sudah tiba….
Love u Safuan…..
Love u more……
Aku keletihan pulang.

Keletihan menunggu bas dan mengghabiskan wang untuk baju-baju dan skirt..

Namun puas… Sangat murah… (nak pakai nanti jumpa 2 minggu lagi.)

No comments: