Monday, August 18, 2008

Perempuan dan dara?

Mata ku melilau memerhati gelagat manusia di KL Central.
JAm 8.30 train ekspress Wau ke Tumpat baru akan tiba. Penyesalan mula bemukin di hati tatkala terawal tiba di sini.

Sudah lama aku tidak menumpah kan air mata..

Hari ini titik jernih ku mula menitik lagi.
Perempuan dan dara?

Bertubi-tubi persoalan ini bermain di minda ku..

Bila pengakuan seorang wanita yang bergelar kawanku dari kecil lagi mengaku diri sudah kotor,
aku mula diam tanpa bicara.
Aku diam.
Diam
Diam

Lalu aku menangis teresak...
Terlalu berat aku terima kenyataan ini..

Ulasan di buahkan.
Katanya hanya untuk ku seorang di kongsi..

Cukuplah dulu seorang kawanku yang mengaku sudah ilang daranya.
Tapi mengapa ada lagi...

Aku malu sendirian kerna menangis bagai anak kecil..

Jika lelaki itu baik melayan si perempuan itu mungkin hatiku tidak terlalu menjerit.
Tapi, si lelaki bagai syaitan bertopengkan lembu. (Aku geram sangat lar ni. Siap terjumpa aku lempang tak pun baling ngan kuali kat LAb Food Processing ).

Betul apa yang dikatakan kawan-kawanku tentang perangai miang si lelaki. Tapi aku buta dan pekak. Terlalu percaya kata-kata manis menidakakn soal itu. Kesian mula terasa pada si teman wanita die. Aku berhak untuk menentukan kebahagiaan kawan aku sendiri. Kami sama-sama membesar.

Aku masih tidak bolah terima hakikat akan sikap sebenarnya itu...

Aku hanya dapat membantu dari segi nasihat kepada kawan aku itu..

Zuraida, Azni, Zila dan Bla..bla....

Kenapa ko tergamak menipu kawan baik aku sial!!!!..
Sumpah aku benci ko....
Untuk apa ko menangis menelefon aku mengadu masalah denagan kawan aku sedangkan ko sendiri yang cari pasal. Menipu hidup-hidup kawan aku. walau hubungan kalian menjangkau 8 tahun lebih namun jika asik ko menipu. Buat pe???... MAcam sia;l lar jantan cam ko.. Pergi ko jauh dari pandanagn mata aku......
Aku tak rela ko tipu kawan aku lagi....
Acab, Abu, Alin?,,,
Sama-sama komplot dengan ko..

Yang paling aku geram ko ajar girlfren ko tipu kawan baik nya sendiri...
Bawak pergi tidur rumah mak sedara konon....
Padahal? Ke Hotel!!!!!!....

Aku benci ko setan..!!!!
Mulai hari ini ko bukan lahi kawan baik aku..
Aku doakan teman wanita ko yang dah kosong perasaan pada ko hidup bahagia ngan ucuk..

"Aku terlalu luka da..sampai sedikit pun aku tidak dapat keluarkan air mata. Aku teringin sangat menangis agar lepas semua beban.skit.luka sepanjang dengan dia".

Ayat itu..... buat aku terkedu...

Terlalu perit dilkai sampai tidak mampu keluarkan air mata....

Aku sayang ko....
Jangan bimbang...aku ada untuk kongsi masalah ngan ko..

Hanya itu hanya aku bicara...
Dalam diam..
Air mata ku menitik lagi....

Aku benci ko......
Sumpah aku benci ko...........
Acap kali ko tipu aku dengan bicara manis...
Sekarang..aku pun sama macam ita,zerol,ayu,mira,shaz,nazmi...
Sama-sama benci ko.....

No comments: