Tuesday, August 5, 2008

Perlu ke selalu baek

Aku melayari internet di bangku tepi jejantas Antara Menara dan HEP. Aku masih lagi mengeluarkan virus dan sedikit mukus dari salur pernafasan hidung.

Suasana mendung. Kesejukan mula menggigil ekoran tempias penghawa dingin.
Aku perlu mencari artikel dan jurnal tugasan Food Law. Aku memilih tajuk Metal in Fish. Untuk tugasan Seminar pula, aku perlu meneroka mengenai Microbes in Fruit Juices. Huh.. Bunyinya agak senang. Tapi agak susah untuk disiapkan.

Bateri laptop mula lemah. Tidak mampu menanggung keletihan agaknya.
Aku bersila dan duduk di kali lima semata untuk menambahkan kuasa laptop ini.

Suara keriuhan pelajar dan sepatu di bunyikan melemaskan aku.

Hari ini aku gagak comel.
Berseluar jeans, t pink dan kalegan Hitam beserta tudung putih susu yang di lilit kemas. Sedikit eye shadow dan Lip ice di calit. (Perasan comei sendiri).

Aku sudah benar-benar agak tidak selesa...

Aku pelik dengan sikap salah seorang kawan ku.
Adakah dia tidak suka akan kebahagiaan aku.

Cukuplar kebahagiaan dulu yang dirampas
aku masih lagi baik denagn ornag yang merampas kebahagiaan aku dulu.
Tapi, bila aku bahagia sekarang kenapa perlu dicemburu dan....

Ahhh.. memang manusia banyak ragamnya.....

Apa pun.. cukup denagn kebahagiaan aku...
Mana pergi orang bila aku susah.

MAna?
Mana?

Untuk apa mengganggu kebahagiaan aku...

Pergi kau dari sini...
Kebaikan akan ditindas dengan rapuhnya..........

No comments: