Monday, August 18, 2008

Sabtu Yang Membebankan

Keruihan amat di bilk 2111. Mant, echah, Wan dan kawan kak Farah ‘menyibuk ‘ di bilik ini. Huhuhu…
1,2,3,4,5,6,7,8,9,10.. Aku mila menghitung kuat. Ramainya.. Patut macam kapal nak pecah. Jerit situ. Jerit sini. Gelak sopan,gelak besar, gelak buruk semua ada. Perempuan tidak sah kalau tidak menjerit dan melalak. (Opsss.. aku perempuan juga. Ehe..)

Makan sama-sama. Gelak memang amat bez. Segala masalah boleh lupa.
Laptopku memekik lagu-lagu dangdut di awal pagi. Muka tidak puas hati Nani timbul. Jelek akan dangdut katanya. Tapi, aku makin menguatkan volume. (Jahat tak aku?). Tapi, aku dah biasa sakat dan kenakan kawan-kawan. Itu terapi masalah jiwa kacau kawan. Tak caya try lar.
Okey……

Aku membuka locker. Memerhati tajam baju kurung pink aku yang hanya tinggal kain . Bajunya di curi monyet yang berkeliaran di Seroja. Jahatnya…..!!!!.... Tak kan ku maafkan. Tapi, aku agak takut bila di kejar monyet gara-gara ingin menyelamatkan tudung Sha. Tapi, gagal.
Aiyakkk… Hari sabtu pun terpaksa Dewan Kuliah Alfa menonton kami belajar Food Packaging.
Aku memakai Tshirt Hijau Tebu yang agak nipis. Terasa sejuk hingga ke tulang. Penyesalan tidak putus-putus lupa membawa sweater.

Aku memokuskan apa yang di ajar DR. CT. Topic Glass and Bottle. Huuh…. Susahnya nak buat botol..
Reaction, Food relate dengan Botol semua di pelajari. Jam 2.30 sampai Jam 5.00.
Aduhh… penat sudah medulla oblanggata ini.
Tepu terasa.
Balik ke bilik berdua dengan Wana, singgah di Gerai. Meneman Wana membeli kerongsang. Aku hanya memerhati dan memuji dalam diam. Perlu tahan nafsu itu (nafsu berbelanja k..) Perasaan aku berubah mendung. Aku sayang kamu… tidak pernah tawar hati. Aku jawab dalam diam.
Aku memaksa Wana sendirian balik(Jahatnya aku). Aku sendirian meluru ke acara tarian Poco-poco. (Releasekan tension lar konon). Tapi, aku tetap akan akan Poco-poco. Amat aku gilai tarian itu sejak zaman sekolah lagi. Boleh dikatakan terar lar.(Perasan jap).

Huh… Tak boleh..aku kena keluar jalan-jalan. Aku sekali lagi memaksa Wana mengikut aku ke PkNS( Suka-suka hati jer paksa anak orang kan. Teruk lar aku ni.). Ala… aku selalu merengek manja dengan kawan-kawan. Pasti mereka cair.
Ego memecut ke PKNS. (Asal-asal nak karaoke tau. Tapi Wana tak nak. L).
Ronggeng… Putarkan kaki 360 darjah. Huh.. Penat. Terjumpa Alif, Mant, Kaykay, Daya, Sha, Nani. Join mereka.. Mataku pinar.. Mereka lagi hebat berbelanja baju, skirt, kasut.
Tapi aku?... gelang Kristal. Aku lebih berminat akan eksesori.
Aku sekali lagi memerhati mereka menggayakan baju. Apa lagi, hebat mulut ku komen itu ini. Tapi, mereka tahu, semua itu usikan.

Tak cantik lar. Buruk lar.. Macam-macam lagi. Tapi mereka tahu akan niat ku itu.
Aku rindu dia…

Tidak sabar menanti esok hari. Akan ku temu dia walau sekejap hanya.
Ya Allah, berkati hubungan ini…. Pertemukan jodoh kami.. Aku mohon…

No comments: