Tuesday, July 22, 2008

Dewan Beta

Aku melangkah masuk di dalam Dewan Kuliah. Agak awal aku gah berdiri di dalam dewan yang besar dan menyejukkan itu. Sampai ke tulang rusuk kurasa kesejukan itu.

Dewan mula di banjiri pelajar-pelajar. Macam-macam kerenah dan lagak.
Tidak lupa aku. Aku acap kali menujukkan kenakalan di dalm dewan kuliah. Aku mengusik Norju dan Sha yang sedang berdingin.
"Norju,sha kirim salam". Dushhhhh.. sebijik sekehan percuma aku terima. Wana dan Kak Didi hanya gelak besar. "Sha, Norju kirim salam". Sha menunjukkan muka yang tidak puas hati. Ternyata benci amat Sha pada Norju. Aku mengeluh sendirian. Sampai bila hendak bergaduh dan bermasam muka.

Lecturer di depan membebel pantas. Tidak faham akan aku dan kawan-kawan. Tapi, aku suka perhati gaya tudung dan baju berfesyen yang dipakai puan."ehe". Muda lagi dan potongan badan yang cantik.

Aku mengambil resit bank in duet dan menulis sepucuk surat kepada Wana. Sedikit bergosip.Amat tidak faham jika menumpukan perhatian pun. Akhir juga, sendirian berhad yang terpaksa di fahami bersama kawan.

Amat mentensikan.

Tapi, kuliah Food Law DR. Norham amat aku suka dan faham. Teras sekejap belajar bila pelajaran dan kuliah yang tidak membosankan. Aku agak suka dengan cara ajaran DR.Noriham. Memang tepat gosipan orang. Lecturer berusia lebih pandai mengajar. Aku sedikit bersetuju dengan itu.Mungkin telah banyak pengalaman yang di timbun.

Di akhir kuliah, dekat jam 7, masing-masing berebut akan past year quaestion semua subjek yang di ambil sepanjang semester ini. Aku agak malas untuk berebut. Wana menawarkan diri mengambil untuk aku dengan syarat memegang begnya. Aku mengiakan saja.

Wallet terpaksa aku buka. Ku intai beberapa keping duet biru yang kecik dan beberapa keping duet merah. Aku mengeluarkan sekeping RM50 lalu membayar kepada Mant duet fotostat,duet PERTEMA, dan duet fotostat buku FOOD Packaging.

Aku mengeluh. Duet Dinner semester ini sejumlah RM45 masih belum dilangsaikan.

Aku berlalu pergi meninggalkan fakulti dengan ego.

No comments: