Saturday, July 12, 2008

Aku bangun malas-malas. Pagi yang penuh dengan pemikiran.

"Common ida"!!!!. Aku memotivasikan diri ini. Usai meratah Dettol, Sunsilk, Darliee pada diri, aku terasa segar dan bersemangat. "Ah..aku bencikan cinta tiga segi" Bentak ku sendirian. Aku merajuk jauh. Namun berjaya dipujuk. Aku berterima kasih padamu sayang. Semoga apa yang kamu utarakan kamu akan buktikan. Aku akan menjaga hubungan ini dengan cahaya kesetiaan. "Ehe.ehe.ehe". Aku tesengih macam kerang busuk. Teringat akan diri yang terlebih melayan persaan.

Tiba-tiba perut ini berkeroncong seolah-olah menyanyikan lagu Uno dan Yovie. Mejaga hati. Bibit-bibit lirik lagu itu aku ikut. Namun sumbang. "Tak mengapa".

Aku mencapai Croissant dan Milo. Nikmat Terasa. "Alhamdullah"...

Teringat Croissant yang di beli di MID. Aku menanam cita membuka bakery. Menjamu 'customer' dengan kek yang lumayan enaknya, pasti mengeyangkan kepuasan di hati kelak.
Condition bakery ala taman, bermeja dan berpayung cantik umpama Secret Recipe, Tema Bakery Apple Green dan Pink pasti menarik minta pasangan bercinta dan seisi keluarga. "Lolippop, Ais Krim, Chocolate, kalian semua akan ku tempatkan juga". Bisik hati kecil ini. "Adus...... bagus amat". Ngomon hati kecil ku ini.

Terimbas pula kata-kata ini oleh rakan 'partime' hotel ku di Holiday Inn. Seorang trainer hotel dari Indonesia. Dia memuji-muji komitmen aku pada kerja banquet. "Adus..... bagus amat kamu sih ida". Terngiang-ngiang lagi ayat itu. Aku malu-malu tikus menafikan sekerasnya.

"Ah.. amat rindukan 'environment' banquet. Walau saling tidak mengenali identiti, tetapi, akan rapat jua akhirnya. Umpama semua kawan rapat. Semua sekepala, seperot. "ehe". Makanan mewah, dapat dirasa juga walau sibuk-sibuk 'serve' chinese set dan melayan keraneh 'guest' mahukan serving gear, napkine, baby chair, chinese tea. Yang bonusnya. aku dapat improvekan 'communication skill' aku dengan publics in english.

Yang pasti, aku selalu aja membawa pulang 'roses' dari hotel..

Teringat sekuntum rose merah pemberiannya. Masih aku simpan rapi. Pertama kali mendapat bunga dari seorang kaum Adam.

Terima kasih. Ku amat hargai....

No comments: