Wednesday, June 2, 2010

kisah si farah..

musim project ini..
aku ditugaskan men in charge kan project2 untuk direct sell..

aduii..
pening sih kerenah n telatah budak2 kontrak..
sapa cakap senang jadi ketua dan manage kan sesuatu project..

gedebuk order sampai tau..
berkeping2.. sampai specification untuk product pun kena pastikan betul2 yakin betul...
yer lar..
terlampau banyak... nati kang tertukar...

spec untuk semua pun kalo di kompailkan.. bleh jadi tesis project..
hahhaaa...

'ida, farah pengsan". kak lin berteriak pada ku......
aku segera meluru..
"ya allah... farah, budak konttak aku pengsan.."..
terus aku memapah n membaringkan dia di atas lantai...
lantas.. aku tersu mengambil air dan membasuh muka dia..

"kak lin..!! tolong jagan blur bleh x!!!tolong lah farah ni.. teriak aku..
aku agak geram melihat telatah nya yang agak blur2..
memang.. dia selalu kena marah dek aku... denagn kerjanya yang blur2 dan agak tak reti buat kejer...

padahal dah berbelas tahun di sini...

114.. aku segera menelefon ummi (admin) untuk meminta nya mensettlekan budak farah ni ke klinik..

aku lantas memangku farah dan membaringkan farah di atas paha ku..
aku mengurt2 jari nya..
makin ramai yang datang melihat wayang ini..
namun aku halau mereka suemua...
orang pengsan mane bleh di kerumuni..
aku longgarkan pakaian si budak ini agak lebih selesa

bagaikan anak kecil budak ni..
agak lemah badan nya...

mungkin agak penat n tension kerja yang perlu di lakukan oleh pekerja kontrak..
aku pun penat.. tetapi...
hanya penat otak dan sakit tekak berteriak n mamberi arahan itu ini kepada mereka..

semalam..dan hari ini.. aku bertapak di rumah company ini jam 10 mlam..

aku di beri elaun yang agak tinggi untuk menhandle kan project ini...
yer ar...
mane ader oT.. so...
elaun di beri gantian....

3 comments:

MizaEija said...

hehehe.. mu kne ameksijil CPR neh.. pas lek je leh handle kes gitu. ekekekek

eida said...

CPR.. hahahhaa..

xsey aku...
aku tak biasa tau handle budak2 ontrak yng pengsan.. dorang tension kot kejer ngan aku...
asek melalak jer....
kui.kui..

MizaEija said...

hahaha.. mu tu xpdn ngn kecik..sore nyaring bkn men..ngeh3