Tuesday, June 8, 2010

cloud 9..

"da, mane gula2?"
terkejut aku dengan satu suara lelaki...
owhh.. ensem boy upanya panggil aku.... Abg izam... HOD bread night shift..

dia mula senyum2.. aku lagi lar senyum...
teringat ynag aku rasuah dia dengan gula2. cloud 9 ice lemon tea..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Attn : abg Izam,
-ring doughnut (underweight)..

- make sure blackpaper chicken pie & stronganof beef pie... betul2 cool dulu tau sebelum masuk dalam chiller logistic. Sabtu problem giler.. aku check temperature sampai 23.0C tu!!!.. terkejut beruk aku... suhu dia should be 4C below.. aku terpaksa masuk kan barng ko sumer dalam freezer logistic dulu untuk turunkan suhu then hold kan lori starbuck sejam sebelum loading.. mayb complain outlout starbuck pasal sour taste sebab x dalam chill condition..
tolong aku eyh...
ni aku dah bagi ko gula2 satu...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


aku terus lekatkan gula2 pada kertas memo tu dan lekatkan memo tu pada peti bread...

.................................................................................

hahhaaa....
aku memang cam ni.. selalu buat kerja gila2 tapi masuk di akal... ader ker pi rasuah abg izam ngan gula2....

oppsssss.... jangan digosip... dia laki orang... baru jer kawen n baru dapat baby.. aku jus suka kat persona hitam dier jer.....

"abg izam.. alert tau pasal starbuck tau... sekarang... scone pulak yang problem.. cam ni... kalo balcpaper n strangonoff nak kuar esok.... ko simpan terus dalam chiller.. tapi.. kalo scone nak kuar arini... ku freeze kan dulu jap dalam freezer.. bagi temperture turun...".. terang aku... ternonong dia..

"tu ar.... aku pun dah bengong ni... kerja banyak.. aku sorang jaga.... pukul 3 pagi aku dah nak kena naik opis... buat kerja.".

"hah..!! biar betik ko sorang2.. hantu x kacau ko ker"?..
ala... terkeluar topik diskusion plak..

"huisshh.. hantu pun dah lali dah ngan aku.. selalu sangat kaco aku.. panggil nama aku lar.. baling2 kat aku lar.. langgar aku lar... panggil aku mintak2 tolong lar.."
sam bung nyer lagi..


"oww.. aku dengar gak yang ko tak datang kerja sampai demam tu kan?".

"aahh.. yer lar..." jawabnya....

"yer lar... hantu kacau ko sebab ko ensem sangat.."...
hahhahaaa.. gelak besar dia....

alamak.. dah terlambat......aku melihat jam di hp.. bnayak benda aku nka kena settle... pasal fruit cake byak reject n tasting untuk cookies baru..

"abg izam, pasal hiestand semalam.. bnayak tau problem... carton xder sticker lar.. carton rosak lar.. tak der exp date lar... "

jawabnya.. " tu ar da.. aku pun dah pening pale... hang tolong aku eyh da.."..

"yer2... kalo problem cam tu xper.. tapi.. jangan sampai tak cukup kuantiti"..
problem nnati kena potong D.O..

\ok2.. aku nak gerak...

aku terus ker packing 3.......

adui... adeer gangguan lagi....
"ida.. ni air angkat.. wa kasi lu"

MR HII memegang sebungkus air milo suam dan menghala ke arah aku...

"haa... bagi saya ke?".
"aaa.. minum..".

"ok2.. tq MR HIi... muah. muah.."...
aku terus rakus minum milo suam itu.....
dan.. panadol activ fast....

lalu.. menyambung tugas aku.......

No comments: