Thursday, June 3, 2010

nangis & nangis.


i have a bad day today...
family problem...

effect pada ku sangat kuat..
sampai mak aku merajuk kuat pada ku...
kol pun banyak kali xangkat.....
adussss...
dan yang pastinya..
dari tengahari aku kepenatan mengeluarkan air mata..
dan...

aku tidak bnayak cakap sepnjang hari ini..
tiada gurauan dengan rakan2 sekerja..
ah fong, ah fai, yung, kuan, pelik melihat aku..
dan mereka tertanya2...

nepal2 tempat kerja?..apalagi..
"miss, diam saja hari ini://

waaahhh..nampak sangat kan tempat kerja aku mulut bising, berteriak situ sini..
jalan pun macam orang tak betul..
pandang sahaja ke arah lantai...
tiada lagi kompalin itu ini pada pekerja2..

dan...
buat kerja pun macam orang bodoh...
first time dalam hidup aku rasa seolah seperti ini...
putus cinta ngan mamat poyo dulu pun tak sampai macam ini...

"dik, order untuk full moon package ade on my table. get it k."..
aku menunduk..
"dik.. kenapa ni"..
alamak... !!! cam ner nka cover ni... bos aku "peck wei " dah pasan aku nangis..

"xder apa2 lah miss.. personal problem."..
aku kembali sengih dengan sisa baki air mata di kelopak mata lagi...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

"farah, kejap..". aku memanggil farah..
farah terus meluru ke arah aku..

lantas aku memeluk erat farah kuat lalu menangis teresak2 macam budak kecil..

"napa ni ida.. ida.."..
abes air mata kat baju budak tu..

"ader sepasang mata mencuri pandang ke arah kami..".
alamak!!!.. abg irwan la...
kantoi lagi...
dah 2 kali dia nampak aku nangis...
aahhh.. lantak lar.........
juz need someone shoulder to cry n cry....

selepas balik kerja sahaja...
aku terus tertidur kepenatan dengan air mata...

hp aku berbunyi...
"abg dah kat depan pagar ni.. abg dalam kereta"
alamak!!.. dia dah sampai..

semata2 nagis bodoh aku.. sedih bodoh aku.. salah bodoh aku..... fazli terpaksa bergegas ke sini selepas pulang kerja semata-mata risau akan keadaan aku..

kata nya.. "kuat nangis sangat ni sampai bengkak mata...
aku senyumm bodoh.....

malu plak nka gi kerja esok.....
kecoh kat kilang nampak aku nangis.. adeeeiiiiiii!!!!!

3 comments:

MizaEija said...

ngee........ nape mkhluk tu kene nyelit gak.. xsuke2..
nak fazli jd hero.. yah.. at last.. abg ipar ak gak dtg pujok.. cayalah derr... hrgai dia cym..
ha poblem ape weyh.. psl ayh mu ke?

azrai marcell said...

hahahah...sweetnyer...

eida said...

darlim_ yer ar.. pujuk aku ngan roti kosong ngan teh tarik mamak..

yi_ normal lah kalo pasangan ader masalah.. konfom nyer dtg pujuk..
kalo buat bodoh jer... bukan syg namanya.. tapi jembalang.