Monday, November 2, 2009

PBSM>>PBSM>>>

Period pain..

Itulah yang aku alami hari ini..
terasa seksa sangat..
Mahu saja duduk di ofis menyempurnakan tugas men key in data yang berlambak..
Namun terbantut dek takot terbocor di kerusi biru itu..
lagipun... tangan tak sekuat untuk menaip..
tangan ini lebih kuat tenaganya untuk mencengkam perut.

Ke bawah production....
Hati-hati aku berjalan...
Sambil menahan perot...
Terasa semua foreign worker ingin aku marah. Semata-mata melepaskan geram....
"Wuuu.. jahatnya aku.. weee..~"

Namun aku gagah.. buat dek saja..
Lagi dilayan.. lagi biol...
Aku ke cookies department ingin membuat check in cara foreign worker membuat kerja, sambil berjumpa HOD cookies ( ah fai ) untuk membuat complain tentang pinepapple roll cookies yang agak bad apperance..

fikirku.... mungkin agak kurang distribution of egg yolk atau kurang temperature oven.

Namun... seorang foreign worker (yogendra), menunjukkan tangan kanan nya luka dek terkena tajaman tray yang panas..

"yark.....!! luka dalam... sampai nampak tulang putih tu..."
Aku segera mereportkan pada HOd nya....
then klinik panel...

Hilang terus segugut aku bila tegk tulang jarinya yang putih.. ehe..

"Mau tahu.. aku di baker's cottage sudah acap kali menjadi PBSM (persatuan bulan sabit merah).. ehe....

Tak pasal2 aku tahu sahaja pertolongan cemas... sudah acap kali inciden umpama ini terjadi...
bahaya sih.....

No comments: