Tuesday, November 3, 2009

makan.makan.makan

tiada apa yang menarik untuk di hari ini..
cuma.. aku semakin jemu dengan sensory.. sensory product dalam bakers lar..

di pagi hari....
aku dijamu dengan breakfast bun2 dan roti2 yang dibawa oleh QC assistant untuk ku..
"rasa-rasa, makan-makan dan evaluate di QC form"..
permulaan... semua indah.."cheewah..."
lama-lama muak giler.... tengok pun dah kenyang..

kaya bun,sardine bun, tomyam mayo bun, tuan bun, curry chicken bun,, dan ....macam-macam lar...
untuk keteranagn lanjut ... sila ke The bakers cottage . ehe....

Bila ada sahaja production untuk order fruit cake ker oversea...
aku juga yang kena sensory...
fruit cake?

celebration Fruit cake, colocholate truffle fruit cake, chocolate walnut, rich fruit cake, tiple chocolate, mocha muesli, multinut fruit cake, balck forest,.. dan... banyak giler lar....
itu terpulang pada production juga...

dan juga... pelbagai jenis cookies...

chocolate cafee. white choc macadamia, pineapple roll, duble choc, rich choc, dll

dan juga..... crackers... untuk di eksport ke oversea

tidak terlupa..

cookies starbuck..
chuncky choc, peanut butter sandwich, almond biscotti, chocolate pistachio, dan oatmeal raisin..

yang paling menyiksakan.......
jika QC assistant MC, aku yang terpaksa sensory filling cake base yang untuk ke oulet the bakers cottage dan juga ke outlet starbuck....

kek yang mahal di starbuck...
sudah jemu deh aku makan..."poyor nyer aku.. ehe..."


Sampai suatu pagi yang indah tu.. "EHE.... AKU TERMUNTAH SENSORY CAKE"...
bayangkan betapa seksanya aku...

Selepas luch hour pula... aku terpaksa merasa pelbagai jenis jeli yang disediakan untuk ku...
untuk di evaluate dan di berikan QC passed untuk dikeluarkan..

rose agar, orange, honeydew, barley, milo, red bean, green bean, cendol..

huuuhh......


YEY..!!!..
aku gumbira sih hari ini... project cookies christmas sudah disiapkan....

next project..
singapore origin fruit cake
muffin and frozen dough bun untuk histand malaysia n vietnam
mexico bun
cookies chinese new year gift set..

adeeiiiiii....

Hari ini,,
aku mulai membahagikan tugas kepada QC2 asisstant..
rombakan jadual dan tugas baru.. aku telah terangkan pada mereka..
dan.....

aku telah aturkan mereka untuk ke sesi "food handling" pada 23 dan 24hb ini....

Kadang-kadang...
kerja itu enjoy..
kadang-kadang...
kerja itu beban...

2 comments:

azrai marcell said...

best r makan..aku tengah kelaparan..kesenkek kan..tak masuk gaji lagi..3 bulan ni..erm..tak nak sponser roti ker miss ida???
huhuhu

eida said...

hahaha.. cian mu.. aku kalo pokai.. bleh gak makan roti,kek.
mu.. xkan nak tuang microb dalam mulut kot..
sponsor roti??... banyak kat oulet.. pg lar amek.. aku bunjer.. huhu..