Friday, November 13, 2009

bermacam rasa


Lelaki berbaju biru?
Ni masa kami ke zoo negara.
Kenapa malam ni rindu sangat padanya..
mugkin kepala aku dah biol..
Penat bekerja,
penat otak, tekanan kerja..
itulah yang aku buat.. mengadu pada lelaki ini yang menjadi pendengar setia aku.
Walau umurnya jauh muda dariku...
tapi..fikirannya agak jauh matang berbanding lelaki2 yang pernah hadir dalam hidupku.
Orang cakap....
kalau kiter tengok orang tu buat kali pertama dan berdebar..itulah jodoh kita
betul ka..????>.
atau sekadar karutan dulu2..
aku pun tak sure about that..tapi... itu yang kau rasa..
berdebar bila tengok dia..
di tempat kerja...
semenjak minggu ni.. terlalu banyak complain..
sampai sakit kepala aku..
sampai semalam.. tidak sempat aku on9.
lantas tidur sahaja sejurus balik kerja.....
Baru aku tahu..terlalu berat tanggungjawab QC pada sesebuah factory, terutama kilang makanan.
makanan yang masuk dalam perut kita..
Dan... selama aku 6 bulan bekerja..
baru aku tahu... dunia pekerjaan tiada indahnya...
Aku terlalu rindu akan zaman persekolahan dan zaman kuliah di UiTM..
petang tadi, selesai bank in duit buat adikku, mak aku menelefon..
Katanya..zaidah ada hantar bear konvo untukku..
ehe..TQ zaidah....
wana,zaidah,sha,nisah,daya,nani,ain..
aku rindu korang.......

3 comments:

azrai marcell said...

pg zoo?
best nyer..last aku pegi time skolah rendah dulu..

sal sara tu ...
dah lepas kan..
that my mistake..
plez 4give me..
huhuhu...

eida said...

i never 4give her and him..

azrai marcell said...

hahahahah..aku pun...
tapi tak de la dendam..
cumer tak puas hati jer..