Saturday, November 1, 2008

Titik-titk jernih

Sudah lama aku tidak mengeluarkan titik jernih ini. Dan mala mini.. berderai jua akhirnya….
Aku lah punca segalanya…
Sampai hati si lelaki….
Membuatkan nangis pada si perempuan. Si perempuan itu, kawan baik ku sendiri. Salahkah aku dalam hal ini kerana tidak langsung mempertemukan si lelaki dan si perempuan yang lain?
Salahkah aku atau takdir yang tertulis segalanya…
Lagu kenangan terindah nyayian Samsoms…
Aku amati satu persatu bait-bait liriknya…..
Selama 8 tahun hubungan cinta mereka berakhir di situ sahaja……
Tidak adakah rasa sayang si lelaki pada perempuan pertamanya?
Tidak rasa bersalahkan si perempuan ke dua pada hubungan si lelaki dan perempuan??
Hidup ini umpama pentas mainan dunia.
Terlalu banyak dialog untuk di canai dan dihafal satu persatu untuk menghidupkan lagi lakonan di pentas.
Aku sayu….
Aku nangis dan terus nangis dek luruhnya air mata di pipi sang gadis yang sejak kecil berikrar sebagai temanku…
Sabar sayangku…. Aku doakan dikau…………

1 comment:

azrai marcell said...

che da..
aku tahu kau kawan miza..dari kecik sampai sekarang.
ko pun kawan aku..
aku tahu kau tersepit antara aku n miza.
dua dua kawan ko..
miza mgadu kat ko..siang dan malam..
ko tahu apa yang berlaku sutu masa dulu..
aku tahu ko sendri tahu..
dan miza sendri penah ckap yang dia dah tawar hari dengan aku..
dan dah tak rasa cinta aku..
dah tawar hati..
dah tak mcintai aku.
ko sendri tau betapa kecewa nya hati ni bila miza bagitau aku camtu..
miza ada "ucuk"..
dia dah tak nak aku..
dia pernah campak cinta aku ..
pernah pijak n injak cinta aku ni..sebab lelaki lain..
ko sendri tahu kan..
macam mana kcwanya aku masa tu..
perlahan hati aku tawar,,
aku dah mula rasa apa yang aku korbankan untuk miza selama ni
macam tak da makna apa2..
dari situ..hati ni mula tawar..
cinta ini mula pudar..
ko pun tahu kan..
aku pernah cakap..aku dah tawar hati dengan miza..
dan setelah itu..
aku mgenali sara..
dia tak bersalah dalam hal ni..
dia tak rampas aku dari saper2..
sebab dalam hati aku masa tu kosong..
kosong dan tidak terisi..
aku mula ngenali dia.
aku mula dapat kekuatan untuk berdiri semula.
selepas aku di kcwakan.
di bagi kau semgat untuk trus kuat.
aku kagum dengan semangatnya.
kami sama sama sakit.
aku pernah give up.
dia dah banyak sedrkan aku.dan aku akui.
aku jatuh cinta pada nya.
dia telah mgisi kekosongan hati ni.
telah mjadi orang yang pnting dalam hati ni.
setelah aku punyai dia.
ramai yang cuma mhancurkan
segala yang aku da.
kenapa??
salahkah akalu aku bahgia??
salahkah kalau aku mcintai dia.
atau korang semua nak aku terus sensara..
nak aku terus derita??
nak aku terus dan terus meratapi kekecewaan..
tak cukup lagi ker apa yang dah aku alami ni..
salahkah aku mncintai sara??