Sunday, November 2, 2008

Air NikMat

Keletihan menjawab paper food Law tadi masih belum hilang. Aku belum merebahkan diri di katil bercadar hijau dan berselimut merah itu. Masih di hadapan laptop.
Aku agak tidak puas hati menjawab 9 soalan esei tadi.

Bukan aku sahaja. Bahkan rakan-rakan lain turut merungut. Application amat memenuhi soalan dalam kertas soalan bewarna kuning itu.

Aku galak menceritakan terminum air rebusan telur di dalam water heater. ( ishh…. Sya lar punya pasal. Ader ker tak buang terus.)
Bayangkan…. Air rebusan itu sudah menjelajah di dalam stomach ku. Tidak dapat di bayangkan kesian nya diriku..

Bila ku tahu tentang itu, bila sya menceritakan… spontan aku termuntah air dikit….
Yarkkkkkk. (patot lar air lain macam… tapi… tak per… maner ader orang yang minum air rebus telor tu. Mencabar sunguuh…!!!!.. huhuhuu…).. Kesian aku…

Wana. Nani.. ( aper lar minah duer ekor ni… gelak besar. Buruk.)
Sya..??.. Ingin tau aper reaksi nya..??... ( tak abes2 mintak maap.. say sori..)… Kalo aku mati memang aku da mintak ganti rugi dah…

Yerlar…. Nak beli kain kapan. Upah orang gali kubur. Antar mayat aku balik Kelantan.. mesti lar mayat aku nak naik flight….

Ya.. Allah… sedih lar plak citer pasal mati ni…..
Cam ner kalo umur aku tak panjang..??........
Camner kalo aku betul2 mati…
Mesti lar seedy baban .. aku nak ayah jadi wali untuk aku nanti…. Nak pakai baju pengantin… nak ader suami dan anak2.. yang penting balas balik pengorbanan mak, jasa pakcik, kasih sayang ayah padaku…..
Rindu ayah.. rindu mak….
Bagaimana ayah sekarang..?
Mak demam.. sebak denagr suara mak tadi.. aku cepat2 matikan talian untuk menelefon lagi esok hari….
Wuu…. Syahdu nyer….

Aku rindu safuan…
Tq…. Aku sudah dapt rasakan kasih sayang nya semakin dalam untuk aku,,
Tq sayang…….

4 comments:

sourplum said...

eyh.. ade nm sy ke. ehe =)
cm suke cket

eida said...

mesti lar ader...
naper.. terharu ker...???...
abg.....

sourplum said...

aa terharu cket2 =)
da byk plak gmbr kt blog nih
bese tulis2 je
lm ke nk online ni?

Anonymous said...

romantiknyer kamoooo..hehehe