Saturday, November 1, 2008

Persinggahan

Aku menatap puas safuan di skrin laptopku. Memang gambar dia yang selalu menjadi model tak bertauliah dan model percuma di arena skrin multimedia ini. Berbaju merah dan senyumannya yang manja dan comel. (Comel skit jer.)
Yo baru menelefon.
Dan masa itu juga aku menghancurkan hatinya
Maaf yo…
Betul cakap yo. Hati aku kuat untuk safuan.
Maaf yo….
Maaf…
Semoga kamu temui kekasih yang terbaik untuk singgah di hatimu.
Aku tidak mampu untuk memberikan hati ini untuk mu.
Hati ini telah ku berikan untuk safuan.
Dan pada itu, dia telah berfikiran matang. Menerima keputusan ku sebaik nya.
“Yo sayang kan ida dan Yo nak Ida bahagia dengan nya. Yo doakan”
Ayat itu terngiang di lorong kecil teliinga ku. Aku mengeluh lega. Amat terharu dengannya.
Betul kata orang. Cinta tak semestinya memiliki.

Tak semua apa yang kita nak dapat…….
Perut semakin berkeroncong. Mata sudah menunjukkan taring kemerahan. Aku perlu beradu. Namun banyak lagi yang perlu disiapkan.

Aku bantutkan niat untuk kealam mimipi.
Aku bahagia bersamamu…. Sudah tidur agaknya dia. Kepenatan menjual baju..( Tokey baju…)
Ummmmmuuuaaaahhhhhh.. percuma untuk malam ini. Ummmuauuaaaahhhh kat idung mu…

No comments: