Saturday, November 1, 2008

Lalat oh lalat

Kesian Miza…
Sayu hati aku terhadapnya…
Kini, aku berusaha untuk mengubat hatinya.. Menemani dia siang dan malam. Walau aku agak sibuk, tapi aku berusaha menemani dia..
Sayu hati ku bila mendengar tangisan nya….
Aku lebih rela menemani dia daripada mendengar rintihan tangis nya di malam hari.
Begitu agung cinta kasih mu pada si dia yang sudah 8 tahun..
Sabar kawanku…….
Hanya itu yang aku mampu ucapkan
Dan kata maaf sering kali aku bisik di ruang media telefon.
Kamu tidak tahu perkara yang sebenar sayang tentang semuanya. Aku rasa bersalah. Adakah aku penyebab semua itu atau adakah takdir Tuhan sebagai ujian hubungan kalian.
Kejam ke si lelaki atau kejam ke si perempuan .
Tanda persoalan itu selalu bermain di akal pendek ku ini.
Aku masih tidak tenang..
Maaf Miza.. aku tidak berdaya membantu sangat.. Aku tujukan lagu istimewa untuk nya..
Aku sayang kamu…..
Aku masih lagi menemani Miza….
Sayu bila di panggil cyg…. Aku rindu panggilan itu…… Sebak……
Aku menoleh Wana. TErsenyum sendirian. Kini Wana pun sudah terikot2 sikap ku.
Lalat.Lalat.Lalat.
Huhuhu…
“Daya…. Katil ko makin himpit locker aku..susah nak bukak pintu locker..”. Rengek kau manja.
“TOlak jek lar!!!!!”..
Gulp.. aku terkejut kingkong…….
Wana terkejut beruk.
Nani terkejut Chimpazi.
“ dIa tension lar itu ida”. Kata Wana..
Aku gelak-gelak macam Pontianak.-(Pontianak comei….. Lagi manis lagi comei dan kiut…. Eheh…. Jagan jelez kak Noreqqqqqqqq…..)
Asal ko gelak? Dia kan marah ko.. eii. Nak lagak macam gangster. Ungkap Wana yang sememangnya 100% antiDaya.
“TAK DER laR.. AKU ANGGAP JER SI DAYA MACAM LALAT.MARAH MACAM LALAT.. uik.uik.uik…”
(Abang lar ajar sayang jadi macam ni… :P)
Hhuhu….. WANA MENGiakan kata-kata aku… dia yang ader problem tension2 tesis…
Lupa pulak… mak cik cleaner bising2 marah aku pasal parking ego depan bilik. Memang lar tak boleh. Aku jer yang selalu cari pasal. Sampai Rs amek plat number moto aku. MAkcik cleaner bising marah aku. Bunyian indon nyer.. buat aku jelek… - dalam hati ku..( dar lar datang kat Negara aku. Ader hati nak maki2 teruk aku.. )
AKu buat bodoh..lagi lak minah indon tu bengang. Aku tau aku salah… tapi tak leh ker.. budi bahasa..
(Budi bhasa kan budaya kita..)..
Oppsss.. lupa lak.. mak cik tu indon… mana lar tau…. Budaya Malaysia.. (kihkihkih).
Tapi.. makian percuma itu.. aku anggap umpama lalat..lalat.lalat.
Safuan yang mengajariku itu secara percuma. Memang berkesan. Buat aku gelak dan sabar..
(ehe….)
Penat terasa.. Seharian di isi masa dengan menemani Wana ke Pusat Kesihatan UiTM dan Poliklinik Shah ALam. Kesian Wana.. Simpati aku pada nya….
Hyperthyroidism….
Sabar kawanku.. Aku telah berjanji akan selalu menemani dia ulang alik ke Poliklinik dabn Pk. Untuk rawatan selanjutya..
Dibasahi air hujan….
Amat menyeronokkan bila membelah jalan dengan ego…
Kepenatan masih lagi terasa.. baru semalam balik dari rumah safuan…..
Dari situ aku mengenali kak syam dan lain-lain..
Aku teringin untuk ketemu adik (Adik safuan). Kata Kak Syam..dan kawan mak safuan,, muka aku ade mengirasi wajah adik…
Aku perlu menyiapkan Tesis……
Air milo, munchys yang ader milamin kata Nani, Laptop, Kertas band dan Wana menjadi peneman aku malam hari ini…..
Chaiyokkkkk ida…!!!!!!!....

1 comment:

sourplum said...
This comment has been removed by the author.