Sunday, September 14, 2008

Ramadhan

Aku masih lagi tidak ponteng akan puasa walau sehari. Tapi apakah ibadah ku ini diterimanya.

Bila teringat akan aku bersama rakan-rakan mengumpat akan head pof proggramme..
Adus...
makcik tu makin meliar sejak puasa ni.. sikit-sikit ugut student2 food tech..

Dr. aishah pun satu.. makcik tua yang tak kawin-kawin itu lagi pun makin jadi hijau macam monster. semua student merungut akan sikap nya yang makin kerek sejak berpangkat doktor. sejak menag award kat geneva dengan product candy kulit tembikai dier..

GaH TERPAMPANG GAMBAR DIER berjabat tangan senyum plastik bersama orang yang lebih cerah dan lebigh tinngi dari dier.. (mat saleh lar tu).

masa aku bersama rakan.. mencurah-curah umpatan. tempias enzyme amilase di dalam minuman...

"korang pasan tak.. Dr norizaah makin......." makin liar...... aku menyambung ayat daya itu...

kenapa korang gelak..?,, betol lar wei statemenent aku..

kitorang selalu lepak di meja n kerusi batu ijau di dataran FsG..

tempat umpatan....

bukan umpatan sebenarnya.. tapi ketidak puasaan hati pelajar tang menderita....
Ahax......


sudah bertimbun assgment yang perlu di siapkan..
NAmun... kesedaran dan keinsafan tenggelam timbul saja..

Aku sering kali berbuka puasa di masjid dengan rakan-rakan. Alasan?
saving dan bukan dapat pahala ker.... insa dan maghrib berjemaah...

Aku teringin memakai tudung labuh...
Tapi hanya untuk seketika.. ehee.....
(dulu dah pernah try tudung labuh fatimah. nisah dan fatimah cakap manis.)...

Bagi aku.. tu semua terpulang pada individu...
keikhlsan itu yang penting......

salam..
aku mahu berangkat....

1 comment: