Wednesday, September 24, 2008

Presentation- cuak

Berada di bilk 310 amat mendinginkan setiap lapisan epidermis. Staphyloccoccus di epidermis kulit, mataku mungkin sudah tahan juga dengan kesejukkan itu. Penghawa dingin sudah agak melampau. Tapi, tiada siapa yang membetulkan. Masing-masing cuak dengan presentation seminar.

Aku?

Hanya melihat kawan-kawan. Gelagat mereka. Aku tidak terlalu menghafal dialog. Cuma apa keluar dari bibir mongel ku itu, akan aku tapis sebaik mungkin. Aku peserta ke 3. Agak awal. ( cuak lar gak skit. Tapi tak lar sejuk macam nisah.)
Ayeesha, Azni.. dan sekarang giliran aku pula…

Memang. MR.WOON amat hebat dalam soalan yang dikemukan. (Hebat giler r perangkap student ngn soklan ntah apa2)

Pn. Azizah (Tanya yang ok)

Pn Lecturere baru (senyap jer…. Lupa lak nama>sowri..)
Kesian mereka..

Aku melangkah….

Membuka slide..

Alamak.. mane lak perkataan mercury in.
Tinggal fish jerk at slide.

MR.WOON, Pn Azizah dan Pn BARU, kawan-kawan turut gelak..
NTah mane hilang.. upanya ader tersembunyi kat atas. Kurang asam……..
Tengok aku yang kalut buat mereka ketawa.
Huissshh.. malunya..

15 slide yang penuh dengan gambar dan kalerful di terangkan. (Dalam bilik tu, slide aku lar yang paling cantik.. kenyataan. Ramai yang puji.)
Alar.. kan DR CHEOW da pesan.. kena attract audience dengan slide…. Aper lar korang ni.. buat slide pun tak reti nak kreatif..

Oppsss. Ter;lebih bangga diri lak….
Suara aku amat lantang bila present. Tidak mustahil lar jika presentation group aku selalu kena buli untuk present. (Kerek nyer ayat. Tak boleh bla..)

Usai.. terus aku di soal tentang permitted level of mercury that can be consume to people.
ALamak…….ishhh..

Dengan bantuan impuls yang giat memecut ke sinaps, aku menjawab, the permitted level that we can consume about.. 0/035 mikrogram per 1kg body weight.
(Giler… aku main belasah jer tang permitted level maner leh reka2.. kan ikot FDA (Food Drug Admanistration).aku lupa lak nak cari.aishhhh..
Are u sure?

Yup.. I really sure…
Kah.kahkha… jahatnya aku tipu 3 manusia lecturer.
Maaf zahir batin puan. Mr Woon.. (Huhuhuhu..).

Apa ni.. soklan Mr Woon.. aku tak faham ar… aku jawab jer… janji tak diam.. Tapi aku da lupa lar soklan apa dan aku jawab apa. Tu sumer tindakan spontan..
Haa… giliran puan lak tnya..

In Sardin or tuna, what amount that we can consume?
Alamak.. apa lak pulak amount2 ni.. tnya lar bapa tin jer.. maner lar nak sempat kaji berapa gram..

We can consume only 2 tin per week of sardine or tuna..
Berkerut dahi puan… Are u sure?

Yes.. we cannot eat more than 2 tin per week. If we consume more than that, it can contribute high amount of mercury even we not eat shark which are high level of mercury. Rapidly are more serious one.

Apa benda aku merepek ni.. English BM lar plak.

Tapi, tak per..aku puas hati sebab aku sekurangnya aku tidak senyap bila tak dapat jawab soalan. DR Cheow pesan try to answer. Right or wring doesn’t matter.
Aku melabuhkan kerusi. Aku cakap kat mawin dan Fendi yang aku tipu jer sumer jawapan. Mawin gelak2.. Fendi pun. “ Tu lar… aku cam risau bila dia tnya soalan FDA kat ko… aku ingat ko jawab betul. Konfiden jek jawab. Slebet lar ko ida…

"Ntah ida, slebet ar ko". Fendi mencelah dengan menampilkan barisan susunan gigi nya yang putih.

Aku menarik muncung..

Hahahahahhaaa….

Borim lar pulak…… tapi aku nak tengok Mawin present. Terpaksa tunggu.
Aku macam anak lipas merayau-keluar masuk ke bilik kawan-kawan aku yang lain. Masing-masing berpecah tempat present. Setipa bilik 3 atau 4 lecturar dan 16 pelajar.
Aku ke 311. Aku melihat Dina present. Cian dina kena teruk. Aku ke 314. Aku melihat kak long present. Jawab jawapan dengan malu-malu dan gelak-gelak.

Aku ke 312. Aku melihat kak Diana present. Wah.. hebat ar dier.. (tapi ramai tak suka dier.. eksyen jek lebih minah tu.. tapi aku on jer ngan dier).

Aku ke 322. Melihat kak Emi sedang present… Hah.. en HAdi monster tu jaga bilik ni ker. Combination ngan DR. Aishah hijau tu.. aihh..

Tapi Wana cakap ok jer dier present depan dorang. Wana dah mula sayang DR. Aishah.. hahahha.. dulu dier gak yang ngadu macam-macam..

Ramai yang makan hati ngan leser Dr Aishah. Mungkin tidak berkahwin lagi penyebab dier liar garang umpama itu..
Tapi, setakat ni Dr Aishah tak pernah sound aku.
Cuma terlalu kecil hati dengan test dulu. Aku di larang mengambil test. (seedy.. bukan salah aku…)..
Suasana sekejap mendung. Sekejap terik. Rumet aku semua masih di buai mimpi..

Aku?..

Mata ini melarang untuk ditutup….

Aku perlu berundur. Terlupa motor di tinggal di tepi PITTAR. Patot lar aku tak Nampak-nampak motor aku. Malang betul ego. 2 hari di PITTAR…

Bermandi hujan dan ditempiasi sinaran suria yang zalim

No comments: