Tuesday, October 14, 2008

Siakap dan Tom Yam

Ku lihat jam di laptop. Agak lewat. Sudah jam 5.35 pagi. Tapi aku belum menunaikan tuntutan manusiaku untuk tidur.

Aku baru sahaja menyiapkan assignment. Di anak telingaku serinkali berputar lagu kembali pulang nyanyian percuma dari kangen band.

Terima kasih za. Aku amat menyukai lagu ini. Bait-bait ayat mahupun iramanya cukup memuaskan nafsu hatiku untuk menjadi santapan telinga.

Aku agak penat. Tiada cukup waktu untuk rehat. Terlalu banyak assignment. Berputar lagi lagu kasih yang tak di anggap. Aku amat mengerti lirik itu. Seolah-olah band Kertas memerli diriku dengan ayat-ayat itu. (Huhu..sedeynyer… Aku menghitung akan ida. Menghitung hidupnya dengan dugaan itu

Walau tertekan dengan assignment, aku tidak pernah sunyi untuk mengusik rakan-rakan. Mawin, Nurul mengajak ku ke GIGS di Central Market. Hati ku melonjak ingin pergi jua. Namun.. ..
Ahh.. biar saja…
Ader rezki sampai jua.
Mant ‘menderma ‘ junkfruit.
Fatimah menderma kerepek.
Di dalam Beta jadi santapan semua

Sudh biasa. Memang begini selalu student Food Tech. Selalu membawa santapan untuk makhluk dalam dewan kuliah.

Aku meratah puas junkfruit. Beria umpama ibu yang mengidam. ( Tak sabarnyer nak jadik ibu..-ehe…)

Assigment dan presentation group Food Law group aku berakhir dengan jaya.( Hurey…….).
Slide paling ok dan presentation yang ok compare dengan group lain. Aku tersenyum puas.

Ikan siakap 3 rasa, tomyam mampukah mengungkap segala persoalan.

Sedih,lega,gembira,perit,sakit. Semua bercampur aduk umpama ikan siakap 5 rasa untuk hidangan percuma untuk diri ini.

“Ada ker siakap 5 rasa????

1 comment:

azrai marcell said...

best tu..nak mkn lg..tp aku diet..